Görevleri;
Türk Medeni Kanununun amir hükmü gereği hazinenin sorumluluğu altında Tapu Sicillerinin düzenli bir biçimde tutulmasını, taşınmaz mallarla ilgili akitlerle her türlü tescil ve terkin işlerinin mevzuata uygun şekilde yapılmasını, siciller üzerindeki değişikliklerin takibini, denetlenmesini, sicil ve belgelerin korunmasını sağlamaktır.
Teşkilat Yapısı;
Müdürlümüz Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlı olup Fatsa’nın ilçe olduğu 1920 yılında hizmet vermeye başlamıştır.
Kadro ve Personel Durumu;
Müdürlüğümüzde halen 1 Tapu Müdürü, 3 Müdür Yardımcısı, 5 Bilgisayar İşletmeni, 3 Tekniker, 4 Kadastro Teknisyeni, 1 Arşiv Memuru,1 Uzman, 1 Daimi işçi, 1 Sürekli İşçi olmak üzere 20 adet personel ile hizmetleri yürütülmektedir.
Bina ve Yerleşim Durumu
Tapu hizmetleri Hükümet Konağı’nın 1. kat B Blokda yürütülmekte olup, 2015 yılı ikinci yarısında tadilatı yapılarak fiziki durumu iyileştirilmiştir.