Malmüdürlüğünün görevleri 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 20. maddesi ve bu maddeyi yeniden düzenleyen 19.06.1994 tarih ve 543 sayılı KHK.’nin 15. maddesi hükümlerine göre yapılmaktadır. Bu maddeye istinaden devletin gelirlerini tahsil etmek, genel bütçeye dahil daire ve kuruluşların tahakkuk eden giderlerini hak sahiplerine ödemek, devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmazların korunmasını sağlamak, hazinenin özel mülkiyetinde bulunan taşınır ve taşınmaz malların, satış, trampa, kiraya verilmesini ve tahsisini sağlamak ve hazine davalarını takip etmek, tahsil edilen gelirlerin kaydını tutmak ve hazine adına taşınmaz malların tapuda tescil ve ferağına ilişkin işlemleri yapmak ayrıca diğer kanunlarla Malmüdürlüğüne verilmiş iş ve işlemlerle ilgili görevleri yapmak görev alanları içindedir.
Teşkilat Yapısı;
Maliye Bakanlığının taşra teşkilatı olan MalMüdürlüğü; Muhasebe Servisi, Vezne Servisi,Muhakemat Servisi ve Milli Emlak Servisinin teşekkülü ile görev yapmaktadır.
Kadro ve Personel Durumu;
Kurum;; 1 Malmüdürü, 1 Hazine Avukatı, 2 Defterdarlık Uzmanı , 7 V.H.K.İ., 1 Şoför ve 2 Hizmetli olmak üzere toplam 14 personel ile hizmet vermektedir.
Bina, Lojman, Diğer Sosyal ve Yardımcı Tesisler Durumu;
Hükümet Konağının 2. katında hizmet vermektedir. 8 adet lojmanı var ancak 6 adet lojman kullanım dışıdır.
Araç-Makine Parkı ve Teçhizat Durumu
Müdürlüğe ait 52 EK 102 plakalı 2006 model toyota corolla marka 1 adet araç mevcuttur. Hükümet Konağına ait otopark bulunmaktadır.